תכנון אתר: איך להתחיל ואילו שאלות לשאול רגע לפני

תוכן עניינים

בעידן הדיגיטלי, תכנון אתר הוא קריטי לקיום של עסקים רבים וגורם מהותי בהצלחה שטחית. התהליך מתחיל עם התחשבות עצמית בין המטרות, התקציב והמשאבים הזמינים לבין הציפיות מהתוצאה הסופית. מעבר להחלטות לגבי עיצוב, תוכן וקידום האתר, יש לשקול גם נושאים קיימות וטכניים שיכולים להשפיע על פעילות האתר בטווח הארוך.

ישנם שלושה שלבים עיקריים בתכנון אתר: שלב התיאורטי, שלב הייעוץ ושלב הבנייה עצמה. בשלב הראשוני מומלץ להתחיל באיתור ואיסוף של פרטים רלוונטיים, כמו למשל היעדים, ממדרג מרכזי ורעיונות שנוגעים לעיצוב ותוכנות התוכנית הסופית. בשלב הבא, על בעל העסק לשאול כמה שאלות איכותיות על תוכני נטיה מוסדי נושאים בטחון אישי שיגיד שיעות שבורות הכרחיות מן יסודות של תכנון שטחית.

לקיחת צעדים אלו יכולה לעזור להנחות את תכנון האתר בצורה המדויקת והשימושית ביותר לצרכים המיוחדים של כל עסק. בתהליך זה, מיקוד בשאלות נושא הבנייה הבניגודי שלא שבועה מצדדי נטור העסק יכול לחסוך זמן, עצבים וכסף לאורך כל שלב בבניית האתר.

הייעוד של האתר והמטרות שלו

בתכנון אתר חשוב להתחיל משאלה בסיסית אך מרכזית – מה ייחוד האתר ומהם המטרות שלו? היעוד של האתר יקבע את המיקוד הכללי, בעוד המטרות יגדירו את הכיוון המדויק שבו יצטרך האתר לפעול.

מטרות אפשריות לאתר עשויות לכלול:

  • מכירת מוצרים או שירותים: יעוץ, טיפולים, קורסים, תוכנות.
  • הרבה פרסום והפצת מידע: מדריכים, עדכונים, כתבות, מאמרים.
  • חיבור בין משתמשים: התיכונים, קבוצות תמיכה, פורומים, מפגשים.

בניית האתר תתבצע על פי הייעוד שלו, כך שיתאפשר קיום משולב של כל הפונקציות הדרושות לשימושם של המשתמשים. לדוגמה, אתר למכירת מוצרים יבנה כך שימיקוד על המוצרים, תפריט נגיש ותמיכה. אתר שמרכיז בהפצת מידע יבנה כך שהמידע יהיה מרכזי, עם ניווט קל וחפוש מהיר.

חשוב לזכור שמטרות האתר יכולות להשתנות במהלך הזמן ולכן על האתר להיות גמיש ומסוגל להתעדכן בהתאם. בשלב התכנון, שיקול נכון יהיה לתכנן את האתר בצורה שתאפשר שינויים בהמשך, כגון הוספת או גרירת תכנים, עמודים נוספים או פונקציות שונות.

בסיום שלב התיאום של היעוד והמטרות של האתר, יהיה קל יותר להמשיך לשלבים הבאים בתכנון האתר, כמו לבחור בעיצוב המתאים, לקבוע את הטכנולוגיה הרצויה ולקדם את השיווק לקהל היעד.

אילו כלים או טכנולוגיות אתה צריך

בתכנון אתר, קיימים מספר כלים וטכנולוגיות שיכולים לסייע בתהליך. כדאי להתחיל עם מחשבה על הכלים שברשותך ואיך הם משמשים את המטרות של האתר שלך.

לפני שמתחילים בבניית האתר, חשוב לבחור בפלטפורמה ובשפות תכנות רלוונטיות. פלטפורמות פופולריות כוללות את וורדפרס, דרופל ו-ויקס. בנוגע לשפות תכנות, HTML, CSS ו-JavaScript הם בסיסיים לפיתוח אתרים.

בניית אתר מעוצב דורשת שימוש בכלים לעיצוב גרפי ותמונות. לדוגמה, Adobe Photoshop וAdobe Illustrator מאפשרים לצור תמונות ייחודיות וגרפיקה וקטורית. כמו כן, קיים כאן תוכנות חינמיות כמו GIMP ו-Inkscape.

עבודה על האתר מומלץ לשמור בגירסאות שונות על מנת שניתן יהיה לחזור בקלות על שינויים קודמים ולשחזר מהלכים. עבור כך, מערכות ניהול גירסאות כמו Git מאפשרות לעבוד באופן יעיל ומאובטח.

מגוון כלים נוספים כגון Google Analytics ו-SEO יעזרו למדוד את הצלחת האתר, לשפר את תוכנו ואת קידום האתר במנועי חיפוש. לבסוף, חשוב גם לבחור בספק שירותי אירוח איכותי ובכתובת אינטרנט (דומיין) מתאימה לאתר שלך.

עניין המדמיק! איך לתכנן את מבנה האתר

בתכנון אתר, חשוב מאוד להתחיל בקביעת מבנה תכליתי והגיוני לעמודים ולתוכן. מבנה האתר יכול להשפיע על נוחות השימוש, חווית המשתמש ואף אופטימיזציה למנועי חיפוש.

  • תיקון הדף הראשי: עמוד הבית של האתר צריך להשקיף בקצרה את התוכן העיקרי של האתר ולהעביר את המשתמשים לעמודים הרלוונטיים בצורה ברורה.
  • ניווט פשוט וברור: תפריט הניווט אמור להיות קל ונוח לשימוש, עם קטגוריות ברורות ותיאורים קצרים.
  • שימוש בעמודי תוכן: כל עמוד צריך להכיל תוכן ממוקד ורלוונטי, כולל כותרות ברורות, תיאורים מדויקים ותמונות נמקוב.
  • שימוש בקישורים פנימיים: הקישורים הפנימיים יכולים לעזור למשתמשים למצוא תוכן קשור ולשפר את זמינות האתר.

חשוב לזכור שמבנה האתר הוא מרכיב המשמעותי בהצלחת האתר והוא צריך להיות גמיש כך שיוכל להתאים לשינויים ושיפורים בעתיד. יש להתחשב בצרכים של המשתמשים ולהיות מוכנים להתאים את התכנים והמבנה בהתאם לפידבקים ולניוזנטים.

בנוגע לעיצוב האתר, עיקרון זה חשוב לשמור על קונסיסטנטיות בין הדפים השונים באתר, כולל עיצוב, צבעים ופונטים. כמו כן, בחירת איכות גבוהה של תמונות וגרפיקות יכולה להעצים את המראה המקצועי של האתר ולהשפיע על חווית המשתמשים.

בסיום תהליך תכנון המבנה, עליך לבצע בדיקת קישורים פנימיים וחיצוניים, כדי לוודא שהכול עובד בצורה המתאימה ולא קיימים קישורים שבורים או תקלות טכניות אחרות שייתכן ויפגעו באיכות האתר.

תכנון עיצוב האתר וממשק המשתמש

בתכנון אתר, חשוב מאוד לדאוג לעיצוב נפש וממשק המשתמש של האתר. עיצוב מוצלח יסייע בשמירה על קהל יעד נכון ויעניק לגולשים חווית משתמש מעולה.

שלב ראשון בתכנון עיצוב האתר וממשק המשתמש הוא להבין צרכים של הלקוחות הפוטנציאליים. זאת נכון להתחיל בכימה עיקרית ולשאול שאלות כמו:

  • מי אנשי היעד עבור מוצר או שירות שלך?
  • מהם אובייקטיבים ברורים עבור ממשק המשתמש ועיצוב האתר?
  • מהם קווים הדגש העיקריים של מותגך?

לאחר שביצענו כימה מחשובת של צרכים ומטרות משתמש, נכון לעבור אל שלב מעשי כמו:

  • יצירת עיצוב בסיסי של האתר מבוסס על הרעיונות המרכזיים.
  • פיתוח פרוטוטיפ בסיסי של ממשק המשתמש עבור אינטראקציות קרדינליים עם האתר.
  • שימוש ברגולן קונטרסטים לפיסול אלמנטים שונים באתר ולמתן הדגש לכיתובים בולטים.

יש לוודא את נעילת האלמנטים של האתר כך שיציג את המבנה עיסוק הרצוי בפועל:

  • בודקים שזרימת המשתמש אינטואיטיבית ותיאום עין כזה להכניס את המשתמש בצורה נוחה אל התוכן.
  • הקפיצויות המסכות מפושטות במידה מה על מנת לאפשר לגולשים לקוף לפרטים במידת אפשר.

ברגע שהשילב שלבים אלה, עיצוב האתר וממשק המשתמש נמסר יהיה עיצובי חזק וקוהרנטי, שיציג במילוי בערים ומספק את חווית המשתמש האורמית ברצונו.

איזו אטמוספירה אתה מעוניין ליצור

בשלב הראשון של תכנון האתר, חשוב לשאול את עצמך איזו אטמוספירה אתה מעוניין ליצור. האטמוספירה היא הרושם הכללי שמשתמע מבניית האתר, עיצובו ותכניו.

בהקמת האתר עשוי להיות ברצונך ליצור אווירה מקצועית, ייחודית או אופטימית. לדוגמא, ייתכן שרוצים ליצור אתר לעסק ערבוב מקצועי שמשמעתו מוצגת באופן ברור ורשמי. דבר נוסף אשר יש לשיב אליו תשומת לב ביצירת אתר הוא קהל היעד שלך. ניתן להעריך את צרכי המשתמשים ולבחור בעיצוב דינאמי שעולם על בסיס אלמים ותכנים. בנוסף, יש ללמוד את מגוון הכלים והממשקים שיכולים להוות חלק מאובייקט האתר כגון טבלאות, רשימות, טקסטים מודגשים וכו'. בכל מקרה, אין לקים קשרים שווים בין אטמוספירה ואובייקט האתר, במקרים מסוימים אפשרי להשלים מושגים וליצור קשרים ייחודיים.

לכן, על מנת להבין באיזו אטמוספירה הכי רלוונטית לאתר שלך, חשוב לבחון את מטרת האתר וקהל היעד. לאחר שקבעת את המסגרת, עבוד על עיצובים וגרפיקות שאכן משקפות את האווירה אותה ברצונך להעביר. אל תתחיל מיד בעבודה על האלמים והתכנים. במקום זה, אפשר לעבור לבחינה של דגמים גרפיים שונים ולסמן את עיצוב האתר שלך בקווים מאוד בסיסיים. כך, תוכל לבדוק את ההתאמה בין אטמוספירה לעיצוב. אין צורך להיות מומחה לעיצוב, זהו קורס תכנות אתרים ביסודי ומותאם לכל אחד בין אם יש לך נסיון בעיצוב אתרים או לא.

בסיכום, יצירת אטמוספירה מתאימה היא חלק חשוב ובסיסי בתהליך תכנון האתר. בהתחשב במטרות וקהל היעד, אפשר לקבוע בניה של האתר וללמוד כלים וממשקים טכניים הדרושים על מנת לכוון לאטמוספירה המיועדת. בחירה נכונה של עיצוב וגרפיקות תכנון האתר תקבע מה עובר למשתמשים ותקדם את המסר.

ניתוח תחרות באינטרנט

בתהליך תכנון אתר, חשוב לבדוק את התחרות באינטרנט כדי להבין את המגמות והזדמנויות העסק. זה יעזור לך לקבוע אילו אבני דרך עיקריות לדחוף וכיצד להוציא מוצרים בהתאם לשוק.

לפני שמתחילים עם ניתוח התחרות, עליך לזהות אילו חברות או אתרים הם התחרים שלך. זה כולל תחרים ישירים שמציעים את אותם המוצרים או שירותים, ותחרים משנתיים המציעים פתרונות אלטרנטיביים. כשיש לך רשימה של תחרים, מומלץ לשים לב לשלושה צדדים בסיסיים.

ראשית, חקור את הבנייה ועיצוב האתר של התחרים. למעשה, זהה מה שמתרשם בפעם הראשונה ממי שמבקר באתר. שים לב לפריטים הבאים:

  • עיצוב גרפי: האם זה עדכני ומעניין או בלתי טבעי ומבלבל?
  • תפריט ניווט: האם קל למעבר בין עמודים ונושאים, והאם פונקציה החיפוש קלה להבנה?
  • עיסוק בתכנים: האם מוצעים תכנים איכותיים, רלוונטיים ועדכניים, ואיך מי שמבקר מתנהל עם כמות המידע?

שנית, בדוק את אבני הדרך הטכנולוגיות של התחרים. דרך זו, יש לייעוץ לאסטרטגיות עתידיות ולקביעת בסיס משותף שלכל. לדוגמא:

  • בסיס נתונים שמשתמשים בו תחרים: האם הם מתבססים על פתרונות מדור שלישי או על טכנולוגיות מתקדמות כמו מדור רביעי עם ממשקים משתנים?
  • פלטפורמות התומכות: האם התחרים מפתחים את אתר עבור מגוון רחב של פלטפורמות כמו Android, iPhone, BlackBerry וכו'?
  • פרוטוקולים: האם תחרים מבוססים על פרוטוקולים ממוקמים או מתוך היבטים שניתן לשכנוע בהטמעה בררה?

בסוף, עמד על האסטרטגיות שיווקיות של התחרים. כתוצאה מכך, חשוב לשפוך תוכן על הדגשים הבלעדיים של שירותי החברה. דברים שחשוב לשים לב אליהם:

  • שימוש בקידומי האינטרנט: האם הם מפרסמים במגזיני מקוונים, מרותקזים או רב-תרבותיים?
  • שיתוף פעולה עם גורמים אחרים: האם הם משתפים פעולה עם קבוצות וקבוצות שנמצאות בכיוון דומה?
  • תוכנים שיווקיים עדכניים: כיצד הם מכנ

הטמעת האתר ברשתות החברתיות ואסטרטגיות SEO

במהלך תכנון אתר, חשוב להבין כיצד להטמיע אותו ברשתות החברתיות ולבצע אסטרטגיות SEO מוצלחות. נכון לשלב זה, נשלוף את ההיבטים העיקריים של כל נושא.

רשתות חברתיות יכולות לתמוך בהובלת תעבורה אל האתר, לעודד שיתוף פעולה ובניית קהילה סביב התוכן והמוצרים. הנה דרכים לשלב רשתות חברתיות:

  1. שימוש בכפתורי שיתוף למדיה חברתית: פרסום כפתורי שיתוף של פלטפורמות חברתיות שונות בכל עמוד של האתר.
  2. יצירת פרופילים קשורים: פתיחת פרופילים לארגון בכל פלטפורמה רשת חברתית רלוונטית, והקישור אליהם מהאתר.
  3. הפניות לנוכחות ארגונית: איסוף חוות דעת, ביקורות ותגובות של לקוחות מרשתות החברתיות, והשוואתם באתר.

בנוסף, SEO מתאר תהליך של שיפור התמיכה מנוע חיפוש והבאת אתר למקום גבוה בתוצאות החיפוש. הנה שלוש טכניקות בסיסיות:

  1. מילות מפתח: זיהוי מילות מפתח הרלוונטיות לתכנים האתר, ושילובן בכותרות, טקסטים ותיאורים.
  2. יעדים לקישורים: יצירת תוכן איכותי, שיכול לשמש בסיס לקישורים חיצוניים מאתרים אחרים הנחשבים אמינים.
  3. תיאורי תמונה ותגיות ALT: שימוש בתיאורים ברורים ותגיות ALT בכל תמונה, כדי לשפר את מובנים של מנועים לחיפוש עבור האתר.

איך לבדוק מדדים של האתר שלך

במהלך תכנון האתר, חשוב לבדוק ולנתח את מדדים שונים שיכולים לעזור לנו לשפר את ביצועי האתר ולהבין צרכי המשתמשים. הבדיקות האלו עשויות להתחיל עם איתור הבעיות בבניית האתר ובהמשך לעבוד על טיפול באותן בעיות.

בדיקת מדדים מרכזיים עבור אתר קיים:

  1. זמן טעינת האתר: זמן הטעינה חשוב כיוון שמשתמשים אימפטינטיים עלולים לעזוב את האתר במקרה של טעינה ארוכה יותר מדי. יש לשמור על זמן טעינה מהיר על מנת לשמור על משתמשים מרוצים.
  2. כמות גישות לעמודים: ניתוח זה יספק מידע על העמודים הפופולריים במיוחד באתר ויעזור להבין אילו עמודים יש להשקיע בהם זמן ומשאבים.
  3. שיעורי קפיצה: שיעור הקפיצה משקף את אחוז המשתמשים שעזבו את האתר לאחר צפיה בעמוד אחד בלבד. יידע גבוה של שיעור הקפיצה עלול למעט סימן לבעיות בעיצוב האתר או בתוכן.

כמו כן, שימוש בכמה כלים כמו Google Analytics, יכול לעזור באיסוף וניתוח מדדים אלו ולספק מידע על המשתמשים באתר. כמו כן, ניתן לבדוק את שביעות רצון המשתמשים באמצעות בדיקות משתמש כמו תיאורים מקוריים ושיחות עם משתמשים באמת של האתר.

לסיכום, בדיקת מדדים שונים של האתר שלך משפרת לא רק את ביצועי האתר, אלא גם את חווית המשתמש ואיכות התוכן המוצע.

סיכום

בתכנון אתר קיימים מספר שלבים חשובים שעליהם לעבור בכדי ליצור מוצר רשמי ומקצועי. נקודת ההתחלה היא לבחון מהן המטרות העיקריות של האתר. לוודא איזו ייעוד לעמודים השונים ולהבין את המבנה הכללי שעליהם להיות.

לאחר שפורטו המטרות והיעדים, חשוב להבין את היכולות והמספרים המשמעותיים. קיום ניתוח תחרות, בדיקות כיול לקוחות, וניתוח הדאטה של האתר, הם רק מספר מרכיבים כלכליים וזמינים בהם עליהם לבחון.

בניית האתר עצמו יכולה לעבור יותר בקושי עם החלטות משובחות על תיכון, עיצוב גרפי, וכן פיתוח, כמו גישה חכמה לשימוש בטכנולוגיה. בחירת היכולות אשר מיועדות ישירות לצורך המשתמשים והאיפור הנבחר להיערכות עתידית, הם החלקים העיקריים עליהם להשקיע.

לאחר השלמת הבנייה, אמירת האתר לשווק יכולה להיות רשמית ואיכותית. על מנת להשיג את המקסימום מהמשך השימוש באתר, איסוף רעיונות וביצוע השרונות, יהיה חשוב לקדם את האתר באמצעות שיטות שונות עם שותפי צריבת פומבי על מנת להביע נוכחות חזקה בעולם האינטרנט.

סיכון חכם ומרכיבי הקפדניות בתכנון אתר שפולת מילא בדרישות המרכזי של Pages, יבטיח כי האתר יתן את הפרעה עבור התיחסות ארגונית ושיתוף פעולה איתם להשיב על שאלות וציפיות.